Boothobby
  • Contact Boothobby.nl
  • Foto v/d maand
  • Spreuk v/d maand
  • Nu.nl
  • Weblinks
  • Home pagina
  • Logboeken
    • Logboek 2022
    • Logboek 2021
    • Logboek 2020
    • Logboek 2019
    • Logboek 2018
    • Logboek 2017
    • Logboek 2016
    • Logboek 2015
    • Logboek 2014
    • Logboek 2013
    • Logboek2012
    • Logboek 2011
    • Logboek 2010
    • Logboek 2009
    • Logboek 2008
    • Logboek 2007
    • Logboek 2006
    • Logboek 2005
    • Logboek 2001
  • Logboeken Derden
    • Logboek Chaveli
    • Logboek Heran
    • Logboek Barkas
    • Logboek Aaltje-B
  • Elektronica / Elektra
    • Toerenteller
    • Tiptoetsschakeling
    • Masterslave schakeling
    • Vloeistofmelder
    • Isolator voor schepen
    • Statische elektriciteit
    • Lampvoet / fitting
    • Kabeldikte
    • Walaansluitkabel
    • LED verlichting
    • Tabellen / Formules
    • Victron Atlas reparatie
    • Vetusgasdetector rep.
    • Nasawindmeter rep.
  • Scheepsvoorstuwing
    • Daf575 Algemene informatie
    • DAF 575 Technische gegevens
    • DAF 575 smering
    • DAF 575 koeling
    • DAF 575 brandstof
    • DAF 575 in Molecuul
    • DAF 575 elektro
    • DAF 575 brandstofpomp
    • Rokende DAF
    • Keerkoppeling Paragon
    • Balansroer
    • Bosch dynamo
    • Jabsco 6420
    • Jabsco waterpomp
    • Bosch startmotor
    • Boegschroef
    • Serie / Parallel schakelaar
  • Scheeps artikelen
    • Cementeren
    • Schoener Sir Winston
    • Scheepstoilet
    • Verf
    • Cruiseschip De Rotterdam
    • Havendienst Rotterdam
    • Recept Mosselen
    • Polaris
  • Schroefdraad
    • PG schroefdraad
    • Metr norm1
    • Metr norm 2
    • Metr fijn 1
    • Metr fijn 2
    • Withworthdraad 1
    • Withworthdraad 2
    • Gasdraad
    • Trapeziumdraad
    • S.A.E draad
    • B.S.F draad
    • Passingen
    • Tapboormaten
  • Modelbouw
    • Stoomwagen
    • Klipper
    • Duikboot
  • Techniek
    • RVS lassen
    • Bougie info
    • Formules
    • Corrosie metalen
  • Voorpagina archief
    • Archief 2022
    • Archief 2021
    • Archief 2020
    • Archief 2019
    • Archief 2018
    • Archief 2017
    • Archief 2016
    • Archief 2015
    • Archief 2014
    • Archief 2013
    • Archief 2012
    • Archief 2011
    • Archief 2010
    • Archief 2009
    • Archief 2008
    • Archief 2007
    • Archief 2006
    • Archief 2005
  • Altena jachten
    • Spectrum
    • Caribean
    • Roodkapje
    • Meirin
  • Motor vloeistoffen
    • Koelvloeistof
    • smeerolie
  • Koppens/Tokheim
    • Koppens
    • Tokheim verhuist
    • HVS wordt Tokheim
    • Tokheim lpg
    • Tokheim Turnhout
    • Tokheim films
  • Fotoalbums
  1. U bevindt zich hier:  
  2. Home
  3. Logboeken
  4. Logboek2012

Inleiding Logboek 2012

VAKANTIEREIS 2012 van de motorjachten Molecuul en Cojo

 


Afgelopen winter hebben we weer met elkaar overlegd waar we deze zomer naar toe zouden varen. Ik praat dan over familie de Smit van de Cojo en familie van Kouwen van de Molecuul die al jaren met elkaar op vaarvakantie gaan. We waren in 2008 de Weser op geweest naar Hemelen en wilden toen al de Weser richting Bremen bevaren. We hadden toen niet genoeg tijd om dit te doen en daarom besloten we om dit jaar via groningen naar Bremen te varen en over de Weser terug te komen. Zo kunnen we deze reis te maken in 6 weken. De Cojo en de Molecuul maken altijd wat mee op hun reis, zo lees het verslag en geniet er net zo van als wij.




 

 

 

 

Marga en Jan van Kouwen in Bremen bij de muzikanten Cor en Joop de Smit wachten voor de spoorbrug in Groningen

 


 

 

   

Bij Termuntenzijl het zeegat uit.


Zo hadden we afgesproken, dat we vrijdag 16 juni zouden vertrekken bij watersportvereniging "De vijf sluizen" in Zwartewaal, om daarvandaan onze tocht van zes weken naar Duitsland te beginnen. Zowel ik als Joop hebben daar een vaste ligplaats. We zijn donderdag al naar de boot gegaan en ik ben daarvandaan nog een halve dag gaan werken. Vrijdag middag na water te hebben getankt, varen we om drie uur dan ook richting Voornse sluis. Onze 1e bestemming is het stuk afgedamde lek bij sluis Hagestein. We hebben het zo uitgekiend dat we dit stuk stroom mee hebben. Om 10 over 7 gaan we dan ook voor anker in het stuk afgedamde rivier voor sluis Hagestein waar je goed kan overnachten.

   

  Aanleg bij Bad Emden op het Midlandkanaal. De vrachtschepen gaan hier vlak langs je heen, maar je heb er geen last van. De boot zakt zo'n halve meter als hij voorbij komt. Bad Emden is een kuuroord waar het prachtig wandelen is. De foto rechts is een ruimte waarin een zoutwaterbron zit. Er komt hier zoutwaterstoom uit de grond. Wij troffen het dat er havenfeesten waren in Bad Emden en s'avonds was er zelfs een gondelvaart met jachten van de plaatselijke w.s.v.

 

 

 

 

Hier liggen we in de haven van Emden

 




Gegevens van de reis

Aantal sluizen Aantal gevaren kilometers  
Havengeld Molecuul Totaal 176Euro20 Nederland heenreis 1 Km
Totaal motoruren 158uur 18minuten Belgie heenreis 1 Km
Totaal verbruikte diesel Molecuul 730 liter. 538,37Euro Frankrijk 5 Km
Gemiddeld verbruik 4,6 liter per uur. Duitsland 5 Km
  Nederland terugreis 1 Km
  Totaal 1 Km

 

   

De Marina van Bremen. Je kan ook in de stad liggen, maar hier lig je een stuk rustiger. Er zit een prima restaurant aan de haven. Met de fiets 10minuten langs de rivier rijden naar het centrum. De Marina ligt in de Europahaven.


 

       

Een paar soorten bier die we hebben gedronken.


  

 

Een heerlijk plek om de reis te beginnen op het Midlandkanaal. Deze haven zit op Pk4. Wij eindigen hier onze reis op het kanaal.

 
 

Op Pk 48 zit een insteekhaven op het Midlandkanaal. Je kunt hier heerlijk zwemmen en er is een stadje in de nabijheid. Wij blijven hier twee dagen liggen. Prachtige fietstochten te maken. Werkelijk een heerlijke plek.

Kaarten die we hebben gebruikt:  

Touren Atlas Wasserwandern Nr. 2 Weser-Ems (zwischen Mittellandkanaal und Nordsee.

ISBN: 3-929540-59-2



Download reistijden


Hieronder in de tabel staat de gehele reis. Er is een mogelijkheid om in de vakantiedag door te klikken naar de volgende of vorige dag. In het verslag zijn stukjes kaart opgenomen. De foto's in het verslag zijn te vergroten door er op te klikken.





 

Route 2012

Reisverslag 2012

Datum Vertrekplaats Urenteller Motoruren Vertrektijd Aankomsttijd
           
Vrijdag 22/6 w.s.v. De vijf sluizen 4927,28   14:56 21:39
Zaterdag 23/6 Sluis Hagestein 4934,14 06:46 10:04 13:17
Zondag 24/6 Eiland van Maurik 4937,18 03:04 10:17 12:30
Maandag 25/6 Rhenen 4939,19 02:01 09:55 15:37
Dinsdag 26/6 Rhedenlaag 4944,17 04:58 10:18 12:05
Woensdag 27/6 Zutphen 4946,10 01:53 10:29 15:10
Donderdag 28/6 Zwolle 4950,52 04:42 09:55 10:15
Vrijdag 29/6 Zwolle 4951,17 00:25 14:37 17:30
Zaterdag 30/6 Paradijssluis 4954,14 02:57 09:50 15:25
Zondag 1/7 Veene sluis 4957,25 03:11 10:30 13:55
Maandag 2/7 Assen 4959,59 02:34 10:55 17:55
Dinsdag 3/7 Groningen 4964,10 04:11 14:45 18:30
Woensdag 4/7 Termuntenzijl 4967,54 03:44 08:53 11:50
Donderdag 5/7 Emden 4969,58 02:04 09:50 13:55
Vrijdag 6/7 Leda 4973,22 03:24 11:55 14:05
Zaterdag 7/7 Elisabethfehn w.s.v. 4975,36 02:14 07:30 08:38
Zondag 8/7 Elisabethfehn 4976,23 00:47 08:20 10:23
Maandag 9/7 Kamperfehn 4978,01 01:38 10:27 14:09
Dinsdag 10/7 Oldenburg 4981,33 03:32 13:37 16:55
Woensdag 11/7 Bremen 4985,52 04:19 16:03 18:45
Donderdag 12/7 Wieltsee 4987,41 01:49 12:00 15:37
Vrijdag 13/7 Verden op de Aller 4990,52 03:11 11:37 14:32
Zaterdag 14/7 Hoya 4993,41 - -  
Zondag 15/7 Hoya 4993,41 02:49 10:40 14:00
Maandag 16/7 Nienburg 4996,27 02:46 10:28 17:47
Dinsdag 17/7 Lahde 5002.03 05:36 13:49 16:37
Woensdag 18/7 Minden 5003,53 - - -
Donderdag 19/7 Minden 5003,53 01:50 10:35 11:45
Vrijdag 20/7 Hille 5005,10 01:17 10:33 13:07
Zaterdag 21/7 Bad Essen 5007.47 - - -
Zondag 22/7 Bad Essen 5007.47 - - -
Maandag 23/7 Bad Essen 5007.47 02:37 11:00 12:25
Dinsdag 24/7 Pk48 Midlandkanaal 5009.23 - - -
Woensdag 25/7 Pk48 Midlandkanaal 5009,23 01:36 10:43 12:23
Donderdag 26/7 Pk30 Midlandkanaal 5011,08 01:45 10:40 13:10
Vrijdag 27/7 Pk4 Midlandkanaal 5013,48 02:40 10:55 13:30
Zaterdag 28/7 Pk85,5 Dortmund Emskanaal 5016,27 02:39 09:48 13:36
Zondag 29/7 Munster 5018,42 02:15 10:45 15:10
Maandag 30/7 Datteln 5023,10 04:28 09:15 13:12
Dinsdag 31/7 Dorsten 5026,21 03:11 11:08 15:02
Woensdag 1/8 Wesel 5029,40 03:19 10:28 13:45
Donderdag 2/8 De Byland 5033,02 03:22 10:20 13:45
Vrijdag 3/8 Tiel 5040,47 07:45 12:17 16:02
Zaterdag 4/8 Biesbosch 5044,37 03:50 10:45 14:40
Zaterdag 4/8 w.s.v. De Vijf Sluizen 5044,37     14:40
           
           
  Motoruren Totaal 117uur19min      
           

Dagverslagen 2012

  • Verslag 22/6 Hagenstein
  • Verslag 23/6 Eiland van Maurik
  • Verslag 24/6 Rhenen